Húsvétkor is egészségesen!

Karácsony után a Húsvét az az ünnep, amely kirívóan nagy ünnepi ételfogyasztással jár. Ma már ez egy négynapos ünnep, amely már nagypénteken megkezdődik. Vannak akik ezeket a napokat szállodákban töltik, de nagyon sokan hagyományosan otthon készülődnek az ünnepre. Ilyenkor sok családnál még megmaradt a hagyományos vendégvárás, a készülődés, a családok is összejönnek, és húsvét hétfőn meg érkezhetnek a locsolók és a vendégek.

 Hagyományos húsvéti ételeink mindenki előtt ismertek, a sonka, a kalács, a tojásételek ezernyi formája és természetesen a vendégváró sütik tömkelegét is elkészítik a háziasszonyok. Jó lenne átvészelni úgy ezt a pár napot, hogyha mérlegre állunk, ne keljen szörnyülködnünk a látott kg felett.

Éppen ezért az egyik legfontosabb szabály, hogy együnk mértékkel.

Ez nem azt jelenti, hogy ki kell maradnunk  a vendégségben felkínált ebédből, süteményekből, de egyszerűen tartsunk mértéket, ne együnk többet, mint amennyit egyébként szoktunk. Ha pedig épp fogyókúránk közepén vagyunk, akkor a fogyókúrás mennyiségeket fogyasszuk.

Húsvéti sonkából is a “kevesebb jobb” alapon válasszunk, a magasabb zsírtartalmú, sóval, adalékanyagokkal készített bolti kötözött sonkák helyett válasszunk (házi) füstölt (paraszt)sonkát, combot, csülköt, főzzük meg magunk – majd a jól látható, leválasztható zsíros részeket távolítsuk el és ezek nélkül tálaljuk az asztalunkra.

  • A kalácsot is süssük magunk, egyáltalán nem olyan ördöngös feladat, mint elsőre tűnik. Ha magunk készítjük a kalácsot, pontosan tudjuk mennyi cukrot használtunk hozzá, és a felhasznált liszt egy része legyen teljes kiőrlésű liszt. Ne együnk belőle 1-1 vékony szeletnél többet!

Ha nem kalács, hanem kenyér szerepel a húsvéti menüben, akkor fogyasszunk részben vagy teljes mértékben teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket.

  • Tojásból is elégedjünk meg 1-2 darabbal a reggelinél, a sonkával, kaláccsal, kenyérrel, sok zöldséggel kísérve biztosan nem maradunk éhen. Ha tojáskrémet készítünk, vaj, majonéz helyett lágyítsuk natúr vagy görög joghurttal.
  • Az ünnepnapokon is fogyasszunk sok zöldséget, a hideg ételek mellé friss, tavaszi zöldségeket, ebédre salátákat, zöldköreteket.
  • Lehetőleg kerüljük a majonézes salátákat, amelyek a majonéz miatt magas kalóriatartalmúak lesznek, és a gyomrunkat is megterhelik. Egy friss joghurtos retek-újhagyma/snidlinges fűszeres saláta ugyanúgy jól fog esni, ha nem még jobban!
  • Az ünnepi ebéd legyen valami könnyed étel, ekkor is tálaljunk köretként bátran friss salátákat.
  • Ha magunk készítjük az ünnepi süteményeket, készítsünk könnyű túrós, joghurtos, gyümölcsös, akár hozzáadottcukor-mentes desszerteket.
  • Az alkoholfogyasztásnál is tartsunk mértéket, 1-1 dl bor, egy fröccs jöhet, de ne essünk túlzásokba a rövidekkel.

Arra is ügyeljünk, hogy ne mi együk meg a gyerekek húsvéti csokicsomagját.

Fontos, hogy a húsvéti szezonban se mellőzzük a testmozgást. Ha nincs túl sok időnk és lehetőségünk a családi és a vendégváró látogatások között, válasszunk olyan tornagyakorlatokat, amik nem vesznek túl sok időt igénybe.

Forrás: https://www.gyerunkanyukam.hu/article/v/husvet-egeszsegesen-etrend-es-otthoni-edzesterv-tippek

Scroll to Top