A hüvelyesek fogyasztása

Terítéken az egészség!

A #hüvelyesek (pl. bab, borsó, csicseriborsó, szója, lencse) az OKOSTÁNYÉR® ajánlás szerint heti legalább egy alkalommal javasolt fogyasztani. Magas a rosttartalmuk és a növényi alapanyagok között kiemelkedően magas fehérjetartalommal rendelkeznek.

Azonban sokak számára problémát okoz az emésztésük, a legismertebb puffasztó hatású élelmiszerek közé tartoznak.

Számos konyhai trükk létezik arra, hogy ezt a kellemetlen hatást csökkentsük.

Az első, hogy több órára (akár egy éjszakára) áztassuk be főzés előtt a hüvelyeseket, és főzés előtt öntsük le az áztató vizet, friss vízzel tegyük fel főni.

A főzés során lehetőleg fedő nélkül főzzük.

Amennyiben az étel jellege engedi, használjunk köményt, ami egy puffadásgátló, szélhajtó hatású fűszer, de minimális (pl. 1 kávéskanál) szódabikarbóna is jótékony lehet, ha elkeverjük a főzővízben.

A pürésítés során fizikailag is „összetörnek”, könnyebben emészthetőbbé válnak a rostok, így például érdemes kipróbálni a hüvelyeseket krémlevesként (pl. zöldborsókrémleves), vagy akár szendvicskrémként (pl. babpástétom, humusz).

Forrás:

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Scroll to Top