Egészségesen ünnepek után!

Elmúltak az ünnepek, a karácsonyi-újévi diétásnak éppen nem nevezhető, kalóriákban bővelkedő menük után, na meg a közelgő farsang előtt, nem árt, ha pihentetjük szervezetünket és könnyebb, kevésbé kalóriadús ételeket fogyasztunk. Jó, ha tudjuk, hogy a könnyű diéta alatt nem azt kell érteni, hogy teljesen mondjunk le a húsételekről, a szénhidrátokról, hogy kevésbé ízes ételeket kezdjünk el fogyasztani.

Ezekben a hetekben pl. jó, ha nem fogyasztunk magasabb zsírtartalmú húsokat, mellőzük pl. a sertést, kacsát, libát és a belsőségeket, helyette az egészségesebb szárnyasokat, csirkét, pulykát részesítjük előnybe. Jó, ha a magas szánhidrát tartalmú sült burgonya helyett, köretként a bármilyen húshoz jól illeszkedő párolt zöldséget, vagy az egészségesebb és kalória szegényebb jázmin rizst, vagy barna rizst készítünk. Figyeljünk arra is, hogy ne süssük a húsokat bő zsiradékban, inkább grillezzünk, vagy használjunk grill serpenyőt. Ne feledkezzünk meg a sok vitamint és ásványi anyagot tartalmazó zöldsalátákról, melyeket magvakkal dió, mandula, mogyoró tehetünk egészségesebbé, valamint, aki szereti beiktathatja étrendjébe a savanyú káposztát, amely nyersen, vagy párolva magas rost és vitamin tartalma miatt remek kiegészítője lehet egészséges étrendnek.

A kenyér is inkább teljes kiőrlésű lisztből készüljön, ha pedig édességre vágyunk, készítsük azt gyümölcsből, csökkentett zsírtartalmú tejtermékek felhasználásával, de ihatunk frissen préselt gyümölcslevet, zöldséglevet, vagy többféle gyümölcsből készült smoothiet, és természetesen együnk minél több friss gyümölcsöt is.

A könnyű téli étrend elengedhetetlen kísérői a különféle magvak, ezért érdemes hetente néhányszor becsempészni az étrendünkbe a diót, mandulát, tökmagot, szezámmagot. Ezek mindegyike bőven tartalmaznak vitaminokat, telítetlen zsírsavakat, és ásványi anyagokat. A zabpehelyről se feledkezzünk meg, mely tökéletes rostforrás, ha gyümölccsel és joghurttal párosítjuk sokáig eltelít.

Az alkoholos italok és cukros üdítők is lényegesen nagyobb mértékben fogynak az ünnepek alatt, így érdemes jobban odafigyelni a folyadékbevitelre, hiszen egy kisebb folyadék hiány is fejfájást, rossz közérzetet okoz. Naponta minimum 1,5-2 liter folyadékra van szükségünk, melyet legjobb, ha csapvízzel vagy szénsavmentes ásványvízzel pótolunk.

Scroll to Top