Fűszerkalauz

Kedves Olvasók!

A túl sok só fogyasztása hozzájárulhat a magas vérnyomás kialakulásához és ezáltal károsítja az ereket, és jelentősen növeli a stroke, valamint a szív eredetű halálozások kockázatát.  A világon minden negyedik ember küzd magas vérnyomással.

Az ajánlás napi maximum 5g só, ugyanakkor ennek itthon 2,5-3 szorosát esszük meg, nagyrészt feldolgozott élelmiszerek (pl. kenyerek, sajtok, felvágottak) formájában. Emellett persze az sem mindegy, hogy az asztalnál vagy épp a főzés során mennyi sót használunk.

Amit tehetünk:

– először kóstoljunk, csak utána sózzuk meg az ételt

– ne sózzuk a nyers zöldséget, salátát, tanuljuk meg élvezni az ételek természetesen finom ízeit (a só természetes ízkiemelő hatású, de túlzott mennyiségben el tudja nyomni az ízérzékelést)

– együnk változatosan! Például a feldolgozott húskészítmények helyett fogyasszunk időnként tojást, túrót, zöldségkrémeket (pl. humusz), ezzel máris csökkenthetjük a sófogyasztást.

 – nézzük a címkén a sótartalmat és törekedjünk az alacsonyabb értékekkel bíró termékek választására

– a kevesebb só mellett használjunk szárított és friss zöldfűszereket. Ezek kreatív felhasználásához adunk egy kis segítséget a csatolt, egy korábbi kampányunkhoz készült fűszer kalauz formájában.

Forrás: Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

fűszerkalauz
Scroll to Top