Hogyan sportoljunk melegben?

Az emberi szervezetnek akár két hétre is szüksége van ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjon az erőteljes hőmérsékletváltozásokhoz. Ettől függetlenül feltartóztathatatlanul a megérkezett a nyár s biztosak lehetünk abban is, hogy lesz még melegebb, sőt, pokolian meleg időszakok is.

Mindez pedig kihívás elé állítja azokat, akik nem szeretnék szüneteltetni az edzéseiket, és a meleg ellenére kimennek a kondi parkba, ráállnak a körre. Az ilyen edzések könnyen végződhetnek ájulással vagy kiszáradással is, így adunk néhány tippet arra, hogy jól érjen véget a nap.

Már most jelezzük: hőségben, tűző napon sportolni kifejezetten veszélyes még az edzettebbek, rutinosabbak számára is, így ilyenkor érdemes önmérsékletet tanúsítani a motiváció terén, higgyétek el, a tudatosság itt is megtérül 
Nagy melegben még az edzettebbek esetében is gyorsan megtörténik a baj – eszméletvesztés, hőguta – így nagyon figyelj oda a szervezeted jelzéseire. Amennyiben megszédülsz vagy elkezd fájni a fejed, esetleg ráz a hideg, egy percig se gondolkozz! Azonnal fejezd be az edzést és húzódj árnyékba. HA pedig szükséges, kérj segítséget.

Mindannyian vártuk már a napsütést: endorfin, D-vitamin, jó közérzet és szabadság. Ám közben a tudatos fényvédelemről sem szabad megfeledkeznünk.

Mutatjuk, mire figyelj meleg időben:

hogyan sportoljunk melegben



Forrás: Szemmelweis Egyetem Egészségfejlesztési Központ

Scroll to Top