Lélek fitness

Mi is az a mindfulness? Ha kíváncsiak vagytok megtudhatjátok az alábbi bejegyzésből.

A mindfulness angol szót magyarra általában tudatos jelenlétként, vagy éber figyelemként szoktuk fordítani, eredetileg azonban mindössze annyit jelent: ‘tudatosság’, ‘figyelem’. Alapvetően arra a folyamatra utal, amikor figyelmünket szándékosan és ítélkezésmentesen a jelen pillanat tapasztalatai felé fordítjuk, s a pillanatnyilag észlelhető belső és külső tapasztalatokat tudatosítjuk. A tudatos jelenlétet nemcsak meditációban, hanem „nem-meditációban” is gyakoroljuk. Azért végezzük, hogy egyre inkább fölfedezzük azt a világot, amelyet az érzékeinkkel egyáltalán megismerhetünk, s bár konkrét célt nem tűzünk ki magunk elé, azért az a szándékunk, hogy szabadabb, őszintébb, nyitottabb élethez jussunk el vele.

A mindfulness tehát egy szemlélet, egy viselkedési attitűd. Ennek az elemeit nemcsak a 2500 éve létező buddhista gyakorlatok, hanem számos, más kelet- és dél-ázsiai szemlélet is tartalmazza, de a hinduizmus több ágában, a jógahagyományokban, a harcművészetekben, a tai chiban, a taoizmusban is fölfedezhetjük a mindfulness szemléletét.

Tapasztalataink jó részét az öt érzékünk segítségével szerezzük. Tapasztalatnak tartjuk a testi érzetet, a megjelenő érzelmet és a gondolatot is. Amikor a tudat elvándorol a jelen pillanatból, mert például gondolkodni kezdünk, akkor észrevesszük ezt az elkalandozást, és visszatereljük a figyelmet az itt és most felé.

Vagyis figyelünk – elterelődünk – észrevesszük – visszatereljük – figyelünk – és így tovább… – ez a tudatos jelenlét alapvető dinamikája.

Alkalmazd a mindfullness technikát, gyakorlatokat!

Sokszor nehéz itt hagyni a hétköznapok forgatagát és az ezzel járó stresszt, még ha nyaralni is megy megyünk!

A mindfullness azonban segíthet kitörni ebből, a nyaralás minden pillanatában jelen legyél és kipihenten térj vissza.

A technika két részből áll: a figyelem szabályozása (fókuszálás, koncentrálás, odaszentelődés) és az élményorientáltság (kíváncsiság, nyitottság, befogadás).

Ezeket vegyítve olvashattok pár alkalmazási módszert az alábbi infografikán.

Természetesen ezeket a gyakorlatokat nyaralás nélkül is ki lehet próbálni: egy séta a környéken, egy új kirándulóhely felfedezése szintén jó lehetőség arra, hogy a mindfullness szellemiségében éld át az élményt.

#kapszicho #krekapszli #psychology #pszichológia #mindfullness #holiday

Forrás:

http://mindfulnessegyesulet.hu/mi-a-mindfulness/                       

https://www.facebook.com/hashtag/mindfullness

Scroll to Top