Már megint a diéta!

Januárban, így ünnepek alatti után bőséges étkezések után biztos sokan jutnak arra, az elhatározásra, hogy diétába, fogyókúrába kezdenek. Általában az első lépés, hogy szétnézünk neten, hátha találunk valami kedvünkre való diétás étrendet.  Az internetes böngészés során azonnak rátalálhatunk azokra a csodadiétákkal, amelyek segítségével 3 kilót fogyhatunk 2 nap alatt, gyors, könnyen elérhető fogyást ígérnek.

Sajnos ezek azok a módszerek, amelyek sok ember életében a jojózást okozzák. A jojózás azt jelenti, hogy a fogyás után újra visszajön i a leadott súly, és bizony gyakran attól több súlyt is mérhetsz a mérlegen.

Minél többet próbálkozol, annál nehezebb lesz lefogyni, mert az anyagcsere lelassul és a szervezet még többet fog raktározni. Többféle diétáról olvashatunk, ilyen pl. a káposztaleves diéta, a 90 napos diéta, vagy a böjt, amikor megvonod magadtól a táplálékot.

A szakemberek szerint azonnali eredményt hozó diéták helyett a folyamatos, kiegyensúlyozott, átgondolt életmódváltásra fektetni a hangsúlyt, mert így érhető el tartós végeredményt. Ha nem megy egyedül kérj segítséget szakembertől, aki a felmerült kérdéseidre választ ad, és tanácsokkal segíti és támogatja az életmódváltásod.

Forrás: Semmelweis Egészségfejlesztési Központ

Scroll to Top