Mi van a süllőben?

Kedves Olvasóink!

Folytatjuk az egészséges táplálkozáshoz kapcsolódó témáinkat, a Magyar Dietetikusok országos szövetségének ajánlásával! Halételek!

Tudtad, hogy a strandok népszerű étele a hekk, nem is balatoni nem is magyar, hanem egy tengeri ragadozó hal, amelyet az Atlanti-óceántól a Földközi-tengeren át, egészen Észak- Afrikáig halásznak?

Ha idén a Balatonon nyaralsz, vagy csak kipróbálnád a hazai édesvízi halakat, válassz pl. sült keszeget, harcsapaprikást, roston sült süllőt. Napi fehérjeszükségletednek a felét-egyharmadát már egy adag (15 dkg) hal, elfogyasztásával is kielégítheted (25-28 g fehérje). Ezek a fehérjék teljes értékűek, azaz tartalmazzák a szervezet számára nélkülözhetetlen, esszenciális aminosavakat (fehérjék építőkövei) is.

Zsírtartalmukat tekintve ezek sovány (kevesebb mint 1 g/100 g) és koleszterinszegény (30-80 mg/100 g) halak. Vitaminok közül nagyobb mennyiségben a B-vitamincsoport tagjai, ásványi anyagokból elsősorban foszfor, kalcium, vas és jód található bennük

Forrás: https://mdosz.hu/

Scroll to Top