Miért egészséges a dinnye?

A nyár kedvenc gyümölcse a dinnye.

Miért egészséges?

 A benne lévő vitaminok és ásványi anyagok védik a szemet, a szívet és a bőrt, magas nedvességtartalma pedig hidratálja a szervezetünket is. Íme néhány érv az ízletes gyümölcs mellett! Likopint tartalmaz, mely egy antioxidáns hatású festékanyag, ami a dinnye mellett a paradicsom, a paprika vagy a vérnarancs pirosas színéért is felelős. Fontos szerepet játszhat számos krónikus betegség, például a prosztatarák, a szívbetegségek és az időskori vakság megelőzésében.

Hidegen, csak úgy magában is nagyon finom, de ki lehet próbálni kicsit izgalmasabb formában is.

Erre hoztunk most 3 példát :

Görög dinnyésreceptek mellett, ne feledkezzünk meg a sárgadinnyéről sem! Íme egy igazi hűsítő recept!

Hozzávalók: 1 kg sárgadinnye, 4 dl kókusz tej, 2 csomag vaníliás cukor, 4 dl habtejszín, cukor, ízlés szerint fahéj, narancslé, mentalevél.

A dinnyét félbevágjuk, kimagozzuk, szeletekre vágjuk, a héját eltávolítjuk, a húsát felkockázzuk. Ebből néhány darabot félreteszünk a tálaláshoz. A többire vaníliás cukrot szórunk és összeturmixoljuk. Beleöntjük a habtejszínt, és ezzel együtt is habosítjuk, amíg krémes állagú lesz. Növényi tejjel megfelelő sűrűségűre hígítjuk. Megkóstoljuk, ízlés szerint adhatunk hozzá cukrot is.

Tálalásnál dinnyedarabkákkal és mentalevéllel díszítjük.

Forrás: https://www.facebook.com/teritekenazegeszseg/photos/pcb.7753530884689064/7753530744689078/

Scroll to Top