Mit egyen a gyerek a suliban?

Nemsokára itt a tanévkezdés, mindennapos kérdés, hogy mi kerüljön az iskolai csomagba, tízóraira, napközbeni étkezésre, ami egészségtudatos, és túlmutat a szendvicsen, ráadásul pár órát az iskolatáskában is biztonsággal eltartható.

Ehhez hoztunk segítségül egy kis útmutatót:

Minden alkalommal legyen egy fő elem a dobozban, ami laktató: teljes kiőrlésű vagy zöldséges tésztából, akár otthon készült tortilla-lapból szendvics, egy kiadós zabkása, vagy a nap nehézségéhez igazított energiatartalmú pékáru, ami minél rost dúsabb, és minél jobb minőségű.
Csomagoljunk minden alkalommal gyümölcsöt, vagy zöldséget, nagyobb az esély rá, hogy elfogy, ha meg van tisztítva, és fel van darabolva könnyen fogyasztható méretűre.
Iskoláskorban már biztonsággal rakhatunk a csomagba olajos magvakat, vagy ezekkel készült müzli szeleteket, amelyeket akár együtt is készíthetünk a gyermek ízlése szerint
Az ital minden esetben víz legyen! A cukros tea, üdítőital túlzott kalórabevitelhez járulhat hozzá, és kedvezőtlen folyadékfogyasztási szokásokat alakít ki.
Hasonló tippekért kövess minket az Instagramon is!
Forrás: Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Scroll to Top