Mit együnk ünnepek után?

Ha már megtörtént a „baj”, vagyis végigettük az ünnepeket, akkor kezdjük az új esztendőt azzal, hogy megpróbálunk könnyebb ételeket fogyasztani.

Próbáljunk meg a felszedett kilóktól kevésbé drasztikus módon, ne sanyargatással, megszabadulni, és kezdjük el a diétát könnyebben betartható mérsékelt odafigyeléssel, járó egészségesebb táplálkozással.

A lényege: legyen benne sok zöldség és főzelék, párolva, roston sütve, salátának. Kevesebb (1 adag, nyersen kb. 10 dkg) hús, és még kevesebb zsiradék. Ügyeljünk a rejtett zsírokra, melyek a sajtokban, felvágottfélékben rejtőznek.

A desszertként fogyasszunk gyümölcsöket, gyümölcssalátákat, cukor nélkül készíthető pudingokat. Ha havonta csak egy-két kilogrammtól sikerül megszabadulnunk, májusig akkor is fogyhatunk négy-nyolc kilót.

Érdemes pl. ezek közül az ételek közül válogatni:

Néhány receptötlet:

Olaszos zöldségleves

Zöldséges csirkeraguleves

Kapros-túrós galuskaleves

Töltött pulykamell

Sajtos-gombás halszelet

Francia sertésborda

Sárgarépás-kukoricás ragu

Morzsás karfiol

Rakott kelbimbó

Forrás:

https://www.mindmegette.hu/kimelo-konyha-unnepek-utan-22266/

Scroll to Top