Néhány tipp, hogy egészségesebb legyen a Húsvét!

A húsvétkor hasonlóan a karácsonyhoz nagyobb odafigyeléssel állítjuk össze az ünnepi menüt, és a hagyományos, ünnepi ételek fogyasztása mellett most is jó, ha betarthatjuk az egészséges táplálkozás ajánlásait.

?Hagyományos húsvéti ételünk a sonka az egyik legjellegzetesebb húsvéti finomság, viszonylag magas energia tartalmú étel, tehát jó, ha ebből a soványabb fajtát választjuk.  A bárány, amely nálunk ritkábban kerül az ünnepi asztalra, de aki ezt teszi azt asztalra nem árt ha tudja, hogy energia tartalma sertéshúséhoz hasonló.

☝Elengedhetetlen tartozéka a húsvéti asztalnak a tojás, mely igazi szuperélelmiszer.  Nagyon sok vitamint, ásványi anyagot, esszenciális zsírsavat és tökéletes összetételű fehérjét tartalmaz, s ráadásul ezeknek minden egyes molekuláját 100%-ig hasznosítja is a szervezet. Tojásból napi 2 db fogyasztása ajánlott, és ha tojáskrémet készítünk majonéz helyett lágyítsuk joghurttal, ugyanolyan finom és ízletes lesz.

☝Ne feledkezzünk meg a tormáról, ami nagyon magas C vitamin tartalommal rendelkezik, valamint gazdag kalciumban és magnéziumban.

?A hagyományos húsvéti ételek mellett kerüljenek bőven az asztalra zöldségfélék. Most már rengeteg primőr termék kapható, ilyen a retek, a zöldhagyma, paradicsom, különféle friss zöldsaláták, és a majonéz alapú öntetek helyett részesítsük előnybe a mustár, kefir és joghurt alapú dresszingeket. ?

☝Sokat számít például a köret: még egy zsírosabb húst is meg lehet úszni salátával, bulgurral vagy kuszkusszal.

?Az otthon sütött süteményeknél a magas kalóriatartamú, margarinos sütemények helyett készítsük inkább gyümölcsökkel édességet, ami lehet friss, vagy fagyasztott is. Desszertként például egy egészséges répatorta nagyon stílusos lehet húsvétra. Célszerű a süteményeket kisebb szeletekre vágni és így tálalni. ?

?Ne forogjon minden a csokoládé körül! A csokoládéfigurákból ilyenkor nagy mennyiség fogy, viszont ezek bevonó massza minőségűek. Ajánlott a magasabb kakaó tartalommal rendelkezőt választani, és nagyon fontos, hogy a gyerekeket ne hagyjuk egésznap nassolni.

?Végezetül ne feledkezzünk meg arról, hogy a túlzott alkohol fogyasztásnak számos negatív hatása van, bőséges, zsíros, fűszeres étellel együtt fogyasztva az arra érzékenyeknél máj, epe, hasnyálmirigy, gyomor problémákat okozhat.  

?‍♂️ Ne hagyd, hogy az egész család otthon üljön, és ne mozogjon semmit – szervezzetek  inkább tojás, csokivadászatot a gyerekeknek, vagy jó nagy sétákat és kirándulásokat a szabadba, lényeg az, hogy a mozgás is legyen része az ünnepnek.

?Végezetül, ne stresszeld túl az ünnepeket, tudatosítsd magadban, hogy ez a néhány nap nem fogja az egészségedet megkárosítani, sem pedig szabotálni a diétádat. Ha pár napig édességet kívánsz, egyél azt, csak később térj vissza a rendes, egészséges étrendedhez.

Scroll to Top