Nyári fényvédelem!

Mikor kell elkezdened naptejjel kenned magad? Tényleg veszélyes a napozás? Hányas faktort használj? Ezek a kérdések minden nyáron felmerülnek a fényvédelem kapcsán. A legfontosabb ennél a területnél is a megelőzés, hogy tudatában legyél, mit tehetsz a bőröd védelme érdekében.

Még mindig sokakat meglepetésként ér, hogy a fénynek kitett bőrfelületeket télen és nyáron, minden nap érdemes fényvédő krémmel bekenni. Akkor is ér minket UV-sugárzás, amikor nem vagyunk a tűző napon, például vezetés közben. Érdekesség, hogy az autók szélvédője az UVA sugarak 96%-át blokkolja, ám az oldalsó ablakok esetében ez csak 44%. Tehát nem túlzás naponta bekenni a ruhából kilátszó teljes bőrfelületet (igen, a füleket is), hiszen ez fontos teendő a napsugárzás hosszú távú káros hatása ellen.

Ha a szabadban vagy, célszerű 2 óránként újra lekenni magad. A krém nagyjából 20 perc alatt fejti ki a hatását. A felvitel gyakorisága nem függ a fényvédő krém erősségétől. Továbbá általános tévhit, hogy a sötétebb bőrtónussal rendelkezőknek nem kell magunkat bekenni. Azonban ha nagyon izzadsz, vízben voltál, vagy úgy érzed, mintha égne a bőröd, fontos újra felvinni a krémet.

A kozmetikumok közül egyre inkább választjuk a természetes, kemikáliától mentes fajtákat. A fényvédők esetében azonban nem fog olyan védelmet nyújtani egy csupán ásványi anyag alapú krém, mint az aktív kémiai anyagban gazdagok. A jó minőségű természetes fényvédők általában kókusz- vagy olívaolaj alapúak, azonban ezeknek a fényvédő faktora csupán 8-as.

További fontos tény, hogy attól, hogy le vagyunk kenve, még igenis tudunk barnulni.

Scroll to Top