Október a látás hónapja!

Egyre több időt töltünk mindenféle képernyők bámulásával, legyen az számítógép, telefon, televízió vagy egyéb kütyü. Képernyőt nézünk munka közben, tanuláskor, online kapcsolattartáskor és szórakozáskor egyaránt. Ugyan sokat javult ezen eszközök minősége, de így is elmondható, hogy a folyamatos, egy távolságba való fókuszálás negatív hatással van szemünk egészségére, rontja a távollátás képességét (szűrők ide vagy oda). Egy kis odafigyeléssel és pár perc szemtornával sokat tehetünk szemünk egészségéért.

Képernyő előtt történő munkavégzés esetén mindenkinek jár óránként 10 perc szünet, ezt használjuk fel egy kis mozgásra, és semmiképp ne a telefonunkat nézegessük alatta. 20–30 percenként nézzünk el a képernyőnk felett egy távolabbi pontra vagy objektumra, fókuszáljunk rá, majd nézzünk vissza a képernyőre, és ezt a gyakorlatot ismételjük 5–10-szer. Emellett tornáztassuk szemünket naponta legalább egyszer 5 percig (gyakorlatok a képen láthatók).

Forrás: https://www.facebook.com/seegeszsegfejlesztesikozpont

Scroll to Top