Ötletek a karácsonyi készülődéshez

A karácsonyi asztalról nem hiányozhat a hagyományainknak megfelelő ételek, a töltött káposzta, a halászlé. Ugyanakkor nagyon sok asztalokon előfordul a brit, vagy az amerikai konyha örök klasszikusa a karácsonyi pulyka, melyet gesztenyével töltünk és áfonya szószt is adhatunk mellé. A pulykahús nagyon egészséges, zsírszegény, jó fehérje forrás. Alapvetően a töltöttkáposzta is elfogadható étel a diéta szempontjából, hiszen a hús-zöldség és némi rizs elegye, és ne feledjük, hogy a savanyú káposzta kifejezetten egészséges. A klasszikus recept a zsírtartalmán érdemes csiszolni, cseréljük a hagyományos disznóhús-szalonna-füstölthús kalóriadús elegyét sovány pulykahúsra, és helyettesítsük a rizst hajdinával.

Rendkívül népszerű fogás a karácsonyi asztalunkon a halászlé. Ennek nagy hagyományai vannak, és alapvetően egészséges ételről van szó, hiszen a halnak számos jótékony hatása van az egészségünkre. A halászlé nehéz, a tetején levő zsírrétegtől lesz, ha ezt eltávolítjuk, már is sokkal egészségesebbé tehetjük. Érdemes sovány halat választani, és a halfejről, farokról se feledkezzünk meg, mert ez adja a halászlé aromáját.

Scroll to Top