Reggeli immunerősítő italok

Kovács Anikó- Dietetikus

pályázat

Reggeli immunerősítő italok (2 féle) Smoothiek (zöldség-gyümölcslevek) változatosan. Vitamintartalmuk, melyik miért fontos a szervezetnek.

A jelenlegi járványügyi helyzet miatt igen fontos egészségünk védelme. Jelenleg a legjobb, amit tehetünk az, hogy otthon maradunk. De ha már otthon vagyunk rákényszerülünk arra, hogy saját magunk készítsük el minden nap az ételeket.

Immunrendszerünk erősítése első sorban az étkezéssel kezdődik. Kis odafigyeléssel sokat tehetünk érte, miközben finomakat eszünk-iszunk. Ezért szeretnék pár receptet megismertetni, mely könnyen elkészíthető, egészséges, vitamindús és finom is.

Első tippem, hogy minden nap igyunk egy vitaminbomba smoothiet, avagy turmixot. Szerencsére ennek csak a képzeletünk szab határt, hiszen szinte bármilyen friss vagy akár fagyasztott zöldségből és gyümölcsből elkészíthetőek vegyesen. Jó hír, hogy a család minden tagjának ízleni fog!

Lássunk is 1-1 receptet, melyet videóban készítek el!

 A receptek 2 személyre szólnak!

Zöld smoothie

Hozzávalók:    2 marék bébispenót, 300g friss ananász, 2 db alma, 1 kis csokor                                        petrezselyem, kb: 3-4 dl víz ( attól függ mennyire szeretnénk sűrűre)

 Miért is jó a zöld turmix?

            Bébispenót: A és C -vitamin, kalcium, rost.

            Ananász: C-vitamin, kalcium, folsav, béta-karotin, rost.

            Alma: C-vitamin, rosttartalma

            Petrezselyem: A, C, és K-vitamin, béta-karotin, kalcium, magnézium, folsav.

Pink smoothie

            Hozzávalók: 300g bogyós gyümölcs, 2 db közepes banán, 2 db kivi, 3 dl rizstej

Miért is jó a pink turmix?

            Málna: C-vitamin, antioxidánsok,rost.

            Banán: Kálium, rost.

            Kivi:C és K-vitamin, rost.

*Tippek:

  • Folyadéknak választhatunk vizet, 1,5%-os tejet, növényi tejeket ( zabtej, rizstej, kókusztej, kesudiótej stb. azonban az ízeket módosíthatja)
    • a növényi tejek ma már vitaminokkal, ásványi anyagokkal is dúsítottak, így D-vitamint, Kalciumot akár B12 -t
  • Növelhetjük a rosttartalmat zabkorpával, zabpehellyel, lenmaggal, chia maggal
Scroll to Top