Relaxáció a hétköznapokban

Kovacsik Judit mentálhigiénés szakember

pályázat

A stressz mindannyiunk hétköznapját átszővi, különösen igaz ez most a járvány idején. 

A folyamatos korlátozások, szabályok, a bezártság, a ránk zúduló negatív hírek veszélyeztetik a lelki egészségünket. 

Természetesen vannak jó technikák, amellyel ezeket a helyzetek, és a szorongást is lehet kezelni, ilyen az optimista gondolkodás, vagy mások társaságának keresése, a problémák kibeszélése magunkból és még sorolhatnám, korábban már esett ezekről szó. Sajnos azonban a felmérések azt mutatják, hogy 6 emberből egynél állandósul a szorongás, és ez főleg a nőkre igaz. 

Ilyenkor jönnek a koncentrálási nehézségek, az alvászavar, ingerlékenység, fejfájás, stb. 

A tartós stressz kimeríti a szervezetünk erőforrásait, immunrendszerünk gyengül, mi pedig egyre fáradtabbnak és elesettebbnek érezzük magunkat. 

A testi és lelki tünetek csökkentésében lehet segítségünkre a relaxáció, mely során tudatosan ellazítjuk el a testünket és megnyugtatjuk az elménket. Ilyenkor csupa pozitív változás jelentkezik a testünkben, javul a szervek oxigén ellátottsága, vérellátása, nő az endorfinszint, és kellemesebb lesz a közérzetünk.

A mai adásban néhány nagyon egyszerű technikával szeretném megismertetni Önöket, amelyeket bármikor, bármilyen helyzetben, a nap akármilyen időszakában alkalmazhatnak. 

Ez ezeket a technikákat ajánlani tudom a Home oficce-ban dolgozóknak, két telefonálás között, az időseknek, ha magányosnak érzik magukat, vagy bárkinek, aki nem tud megszabadulni a nap során felgyülemlett feszültségétől.

Scroll to Top