Séta az egészségért!

Folytatjuk a csoportos sétánkat, továbbra is rendszeres gyaloglásra invitáljuk a szépkorú követőinket!

Mindenekelőtt szögezzük le: mozogni elkezdeni sosem késő! Sajnos Magyarországon a mozgásszegény életmód szinte népbetegség, és az aktív nyugdíjas éveknek nyoma sincs: a 65 év felettieknek kevesebb mint 4 százaléka végez valamilyen testmozgást rendszeresen (a WHO ajánlása a „rendszeres testmozgásra” heti 150 perc kellene). A rendszeres testmozgás kulcsfontosságú az öregedési folyamat lassításában, és bármennyire is nehéz a szépkorúakat mozgásra bírni, mindenképpen érdemes beletenni az erőfeszítést. Talán sokáig falra hányt borsó minden biztató szó, de nem adjuk fel! 

Melyek az időskori mozgás legfontosabb élettani előnyei? 

A keringés javítása

A séta javítja a keringésünk állapotát és megelőzheti a szív- és érrendszeri megbetegedéseket. Csökken a vérnyomás, javul a szövetek regenerációs képessége, hatékonyabban dolgozik a szív, fejlődik az állóképesség.

Mozgékonyság

Ha testünk képes megfelelően aktív maradni és funkcióját ellátni, már jó életminőségre vannak kilátásaink. 

Csontritkulás megelőzése

A mozgás lassítja a csonttömeg leépülésének ütemét. Ezáltal tovább maradunk mozgékonyak, kevesebb lesz a csonttörések száma.

Kevesebb fájdalom

Számos krónikus betegség kialakulása megelőzhető, ízületi kopások, gyulladások, rheumatoid arthritis, cukorbetegség, ahol a prevenció óriási szerepet játszik.

Esések megelőzése

Az erősebb izomzat, nagyobb csontsűrűség, karöltve olyan gyakorlatokkal, amelyek a jelentősen csökkenthetik az időskori esések bekövetkezésének valószínűségét. 

Mentális egészség

Az Alzheimer-kór és demencia kialakulásának esélyét jelentősen redukálja a rendszeres testmozgás. A társas programok, szociális kötődések kialakulása, a kimozdulás otthonról mind pozitív hatással van az idősek önbecsülésére és mindennapjaira.   

Forrás:

https://divany.hu/testem/2020/02/12/idosek-mozgas/

Scroll to Top