Sütőtök szezon!

A sütőtök a magyar idényzöldségek között igazi kincs. Magas káliumtartalma mellett jelentős béta-karotin forrás, és rosttartalmának köszönhetően hatékonyan támogatja a napi rostbevitel fedezését, így segít csökkenteni az emésztési problémák, magas-vérnyomás és az elhízás kialakulásának veszélyét.
Fajtától függően igen eltérő ízű és színű tököket lehet kapni, így ha esetleg egyfajta tök nem nyerte el a tetszésed, nyugodtan próbálkozz tovább, más fajtákkal is, nem csak sütve, de grillezve, vagy krémlevesként is elkészítheted, illetve kiváló édesítője lehet a palacsintatésztának, gofrinak is. Ne felejtsd el fűszerekkel együtt sütni, jól áll neki a fahéj, szerecsendió, de a bátrabbak ánizzsal is próbálkozhatnak. Akár édesköménnyel párosítva köretként egy nehezebb fogás, például a közelgő libanapok során egy libasült mellett is megállja a helyét. Sütés közben ne cukrozd, kerüld a mézet, az érett zöldség húsa önmagában is elég édes.
A fenntarthatóság jegyében ne dobd ki a magokat! Ezeket légkeveréssel sütve, pirítva sütőben ropogós magokat fogyaszthatsz, megpucolva akár levesbetétként vagy salátára szórva is felhasználhatod.
Forrás: https://www.facebook.com/teritekenazegeszseg/?locale=hu_HU

Scroll to Top