Terítéken az egészség!

Az egészséges táplálkozás alapelvei szerint édességet, desszerteket fogyasztani hetente legfeljebb néhány alkalommal ajánlott. Ezek készülhetnek cukorral, mézzel vagy akár datolyával édesítve, egészséges szervezet számára az édesség a kiegyensúlyozott táplálkozás része lehet, alkalmi jelleggel.
Folyadékpótlásra a legalkalmasabb a víz. Abban az esetben ha valaki ízesített szomjoltókra vágyik, készíthetünk például gyümölcsökkel, uborkával, gyömbérrel színesített limonádét, vagy házi jegesteát.
A szénhidrát-anyagcsere zavarok Magyarországon óvatos becslések szerint is több, mint 1 millió embert érintenek.
Esetükben a hozzáadott cukor-mentesség a követendő, így szóba jön az édesítőszerek alkalmazása.
Ilyenkor a dietetikai konzultáció részeként fontos mérlegelni, hogy az egyén képes-e megszokni az édes íz hiányát, vagy szüksége van erre az élményre, és használni szeretne édesítőszereket, melyek közül a forma (pl. tabletta, folyadék) és az íz alapján választhatja ki a számára legmegfelelőbbet.
Mindkét esetben a legjobb, ha megtanuljuk értékelni és élvezni az élelmiszerek természetesen édes, kevésbé harsány ízeit és csak abban az esetben és olyan mértékben édesítünk, ha és amennyire az valóban szükséges.

Scroll to Top