Terítéken az egészség!

Kovászolás!
Kovászoláskor a tejsavbaktériumok anyagcsere-folyamatai során képződő tejsav és aromaanyagok teszik frissítő ízűvé és jól tárolhatóvá a kovászos uborkát.
A savanyított élelmiszer a friss alapanyaghoz képest biztonságosabb, tovább eltartható az erjesztéskor keletkező antimikrobiális anyagok hatásának köszönhetően.
A kovászolás ezen túl könnyebben emészthetővé is teszi a zöldségeket. Érdemes kipróbálni a savanyítást, pl. karfiollal, brokkolival, spárgával, de jól működik a káposztafélékkel, szárzellerrel, cukkinival, paprikával is!

A kovászoláshoz szükséges sós lé kioldja a zöldségből a cukrokat. Ezt a cukros, sós lét kezdik el erjeszteni a tejsavbaktériumok. Kenyér, vagy burgonya (gluténmentes verzióban) a magas szénhidráttartalom miatt hasznos, de nem szükséges, a tejsavbaktériumok előbb ezt a szénhidrátforrást kezdik elfogyasztani, majd miután kellő mennyiségben elszaporodtak, következik az uborka, vagy más kovászolt zöldség cukortartalmának tejsavvá alakítása.

Scroll to Top