„Terítéken az egészség”

Kedves Olvasóink!

Lassan beindul a zöldségek, és a gyümölcsök szezonja. Tavasszal a zsenge leveles növényeket, salátákat vásárolhattuk, nyáron pedig szinte minden gyümölcs és zöldségféle is beszerezhető.  

Már többször is foglalkoztunk már a szezonális zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának fontosságával, most is erre szeretnénk felhívni a figyelmet. Ugyanis csak nap sugarainak hatására működik a fotoszintézis, ami a fontos tápanyagok létrehozásáért felelős, mint pl. a klorofil vagy a karotinok. Szezonon kívül csak mesterségesen, etiléngázzal érlelt gyümölcsöket, zöldségeket vehetjük meg. Nyáron a termelők kevesebb vegyszert használnak a hozam eléréséhez, és a biogazdálkodás is csak most lehetséges. Ráadásul helyi termelőktől friss termékeket vásárolhatunk. Érdemes tehát a szezonális termékeket vásárolni és ha lehet a piacról. Akinek van lehetősége lefagyaszthatja, vagy készíthet befőtet is belőlük.

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége ajánlásával Készítsünk otthon házi gyümölcsjoghurtot!

Recept:

400 g natúr joghurtba keverhetünk 22 közepes db, villával áttört epret  (266 g) és némi zabpehellyel is megbolondíthatjuk. Így értékes rostokhoz, vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz jut a szervezetünk, kevesebb kalória és cukor elfogyasztása mellett.  Jó étvágyat!

Szezonális naptár június hóra:

Alma, Bazsalikom, Burgonya, Brokkoli, Cékla, Cseresznye, Csicsóka, Endívia, Egres, Édeskáposzta, Fejes saláta, Fekete retek, Fokhagyma, Földieper, Hónapos retek, Jégsaláta, Kapor, Karalábé, Karfiol, Kelkáposzta, Kínai kel, Lilahagyma, Lila káposzta, Madársaláta, Málna, Mángold, Meggy, Menta, Pak choi (Bordáskel), Paradicsom, Petrezselyem-zöld, Radiccio, Rebarbara, Ribizli, Rukkola, Sárgarépa, Snidling (metélőhagyma), Sóska, Spenót, Uborka, Újhagyma, Vöröshagyma, Zöldbab, Zöldborsó.

Forrás: https://mdosz.hu/

https://cleaneating.hu/taplalkozas/zoldsegek-gyumolcsok-szezonja/

Scroll to Top