Terítéken az egészség – Hidratálás

A héten már igazi nyári kánikula várható. Ezek a meleg, tikkasztó napok megviselik a szervezetünket, így sokkal jobban oda kell figyelnünk a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre. Nézzük mire is érdemes figyelnünk.

Napi 8 pohár folyadékkal, azon belül túlnyomórészt ivóvízzel, ásványvízzel és nagyobb víztartalmú élelmiszerekkel (pl. gyümölcsök)biztosíthatjuk szervezetünk számára a szükséges folyadékmennyiséget.

Kezdjük a reggelt egy pohár vízzel, majd a reggeli részeként fogyasszunk el egy pohár teát, tejet, kakaót vagy 100%-os gyümölcslevet.

Egész nap legyen kéznél folyadék, amit már reggel bepakolunk saját és gyermekünk táskájába is.

Ha utazni készülünk tegyünk a csomagtartóba hosszabb időre elegendő tartalék ivóvizet, és mindig legyen mellettünk is a kocsiban egy-egy palackkal.

Sportolás, mozgás előtt 1-2 órával igyunk meg kb. 0,5 liter ivóvizet, szénsavmentes ásványvizet és lehetőség szerint sportolás közben is – főként 45 percet meghaladó mozgás esetén – igyunk 1-1 kortyot.

Munkahelyen mindig helyezzünk irodai asztalunkra egy 1,5 literes vizet, ásványvizet, és gondoskodjunk róla, hogy nap végére kiürüljön az üveg.

Forrás: Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Scroll to Top