Terítéken az egészség! Színezd újra a tányérod!

Nyáron rengeteg friss, szezonális, vitaminokban, rostokban gazdag

zöldségből (pl. cukkini , zöldbab, zöldborsó, kukorica , sóska , spenót) és zamatos, lédús gyümölcsből (pl. málna, szeder, egres, ribiszke, meggy) válogathatunk kedvünkre, így biztosan mindenki megtalálja a számára legínycsiklandóbb falatot.

Az OKOSTÁNYÉR® szerint:

fogyassz legalább 4 adag zöldséget vagy gyümölcsöt naponta, amiből legalább 1 adag friss vagy nyers legyen. Ez nyáron könnyedén teljesíthető.

Egyél minden főétkezéshez piros, narancs és sötétzöld színű zöldségeket, például paradicsomot , sárgarépát , brokkolit .

Fogyassz gyümölcsöt tízóraira, uzsonnára vagy desszertként, pl.egy kis tálka cseresznyét vagy néhány szem barackot . Nagy melegben remekül hűsítenek és hidratálnak a dinnyefélék . A reggeli gabonafélék tetejére, de akár a palacsintába , fagyiba is, tehetsz gyümölcsöt

Forrás:

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Scroll to Top